Bucurie si Satisfactie!

Daca ai multe lucruri de făcut pe lista ta, atunci mai adaugă unul. Este timpul sa introduci putina placere! Cel mai probabil, pur și simplu meriți bucurie și satisfacție, dar dacă preferi, poti să te gândești la partea serioasa a distracției. Expertii spun că sentimentele bune ajută la îmbunătățirea abilităților de a-ti reveni dupa stres, a rezolva probleme, a gândi flexibil si chiar a lupta cu boala.

Studiile arata ca:

• Râsul reduce durerea și poate ajuta inima și plămânii, favorizeaza relaxarea musculară și reduce anxietatea
• Emoțiile pozitive reduc hormonii stresului și construiesc puterea emoțională
• Activitățile relaxante oferă o distragere de la probleme, un simț al competentei și multe alte beneficii, de exemplu gemenii care au participat în activități relaxante erau mult mai puțin expusi să dezvolte boala Alzheimer sau dementa față de fratii lor gemeni, conform unui studiu efectuat

Moduri de a crea bucuria și satisfacția

Vezi partea pozitiva a lucrurilor

Îți poți menține starea de spirit printr-o gluma – este greu să fii iritat îngrijorat s-au supărat atunci când razi. Umorul blând deseori ajută la îmbunătățirea unei situații tensionate.

Verifica niste sfaturi:

• Cauta niște cărți de glume sau trasee umoristice la o librărie sau bibliotecă. Tine câteva la îndemână pentru glumițe
• Colecționează proverbe sau poze care te fac să zâmbești și punele împreună într-un loc din care se văd. Schimba-le din când în când, astfel incat sa nu te obisnuiesti cu ele si sa nu le mai observi.
• Ține o înregistrare amuzantă în mașină pentru a reduce stresul din trafic.
• Ascultă o comedie prin podcast sau online, sau amuza-te în stilul vechi, prin secțiunea de benzi desenate.
• Încearcă să faci haz de necaz, dacă poți. Incearca să găsești ce e absurd sau amuzant într-o situație grea, ar putea să te ajute.

Gaseste ceva distractiv

Fie că e vorba de golf sau pur și simplu să te prostești, să te distrezi nu este doar.. distractive. Distractia promoveaza in plus, succesul și starea generală de bine.

Activitățile de relaxare ne sporesc eficiența, ne lărgesc perspectiva, îmbunătățesc creativitatea si ne umplu de energie. Relaxarea combate stresul, oferind:

• Acceptarea sociala
• Sansa de a ne crește încrederea
• Distragerea de la probleme și un lifting emotional

Hai sa ne distram:

• Fă-ți putin timp. Îți permiti să ștergi ceva de pe calendar? Este cineva pe care-l poți ruga să te ajute? Fă-ți timp pentru distracție și menținere ca și când ar fi programarea la doctor
• Fă ceva ce îți plăcea când erai copil, aleargă prin stropitoare, agata-te de barile din parc, fa dezastru vopsind cu degetele
• Fa ceva ce ți-ai dorit dintotdeauna. Fa un souffle, o căsuță în copac, învață să tricotezi. Dacă nu ești sigur cum, participa la un curs sau caută un grup local dedicat acestei activități.
• Urmărește un interes creativ: scrisul, cântatul sau producerea muzicii, au toate un efect terapeutic. Sau asculta pur și simplu un cântec pe care-l adori: Scanarea creierului arată ca muzica produce hormoni care te fac să te simți bine
• Fă totul cu cineva pe care-l iubești. Primește un surplus din relaxarea ta, împărtasind-o. Timpul petrecut împreună construiește relații, iar relațiile bune sunt cheia către fericirea noastra.

Care este “fluxul” tău?

Unele activități oferă o imbunatatire psihologica, sustine psihologul Mihály Csíkszentmihály. Acestea sunt activitățile care ne absorb total, ne provoacă fără sa ne preseze și ne fac să ne simțim împliniți. Sunt activitățile care-ți dau impresia de flux.

Fiecare are sursa sa de flux: pentru tine ar putea fi explorarea Alpilor, pentru altcineva ar putea fi pregătirea unui curcan, bowling sau a tunde iarba. Orice ar fi, te va face să te simți mai eficient, încrezător și în control.

Pentru un flux optim:

• Identifica apogeul zilei tale. Încearcă să notezi când anume ai sentimentul că ești împlinit. Sau la sfârșitul zilei, gândește-te la ce ai făcut pentru a vedea ce te-a făcut să te simți bine. Apoi încearcă să faci acele activități din ce în ce mai mult.
• Nu căuta în activități pasive. Uitatul la televizor, de exemplu, nu oferă provocarea care tinde să pornească fluxul. Și odată ce îmbunătățești o anume activitate, încearcă să ridici nivelul de dificultate într-un fel.
• Introdu flux în activitățile de bază. Dacă introduci mai multă importanță sau unicitate în rutina ta, le poți face să pară mai recompensatoare. Într-un studiu realizat pe membrii unei echipe de curățenie într-un spital, unii erau nemulțumiți de slujba lor, dar alții reușeau să-și îmbunătățească starea de spirit creând noi provocări, cum ar fi sa fie mai eficienti sau ajutând pacienții.

E ok sa iti oferi o recompensa!

Deși probabil nu sunt multe studii legate de valoarea emoțională a unei băi confortabile, toți avem nevoie de un refugiu relaxant.

Consideră următoarele opțiuni:

• Masajul terapeutic. Masajul reduce tensiunea musculară, stimulează reducerea durerii in mod natural a corpului și poate ajuta sistemul imunitar. Poate, de asemenea, a te ajute să te simți mai relaxat și mai puțin stresat.
• Meditația sau un exercițiu în stil meditativ. Încearcă TaiChi sau QiGong, care folosesc mișcări continue relaxante.
• ieșire în natură. Cerul albastru, tufișuri luxuriante, un lac de poveste. Privind sau doar pășind in natura ne calmează nervii și reduce oboseala psihică. Într-un studio, muncitorii care apucau să vadă natura erau mai fericiți la slujbă decât muncitorii care nu apucau să o vadă.
• vacanță mentală. Dacă nu poți să iei un avion pentru a merge într-un loc relaxant, doar închideți ochii și imaginează-ți ceva ce te face să te simți bine. Încearcă să-ți imaginezi experiența completă de-a fi acolo.

Obține mai mult din ceea ce ai

Uneori nu avem nevoie să adăugăm activități noi pentru a obține mai multă plăcere. Avem nevoie doar multiplicam bucuria din cele pe care le avem deja. Dacă nu ne oprim să observăm lucurile pozitive din viață, este ca și cum nu ar exista. Din păcate, treburile noastre zilnice uneori împiedică abilitatea de a ne bucura.

Pentru a-ti mari bucuria, încearcă aceste sfaturi:

• Practică conștientizarea completă, sau experiența de a fi complet conștient. Poți începe printr-o masă cu adevărat serioasă. Simte texturile, gusta aromele, bucura-te de gust. Nu te grăbi, nu răspunde la telefon și nu vorbi cu gura plina. Amintește-ți să fii conștient și de alte experiențe în timpul zilei, de exemplu cum se simte apa din duș pe pielea ta sau soarele pe față.
• Împartaseste bucuria! Dacă vrei experiențe mai pline și mai pozitive, povesteste-le unui prieten. Așa vei retrăi momentul și te vei bucura de reacția prietenului tău.
• Las-o să se vadă! Când te simți bine, arunca-te cu totul în sentiment. Ia-o înainte, sari în sus și-n jos, bate din palme. Studiile arată că dacă te comporți conform unei anumite emoții, poți îmbunătăți momentul

Sursa articol: http://www.mentalhealthamerica.net/create-joy-and-satisfaction

Dr. Sorin Salajan – Instructor acreditat Metoda Silva


Doresti sa afli cum poti avea o viata sanatoasa si echilibrata?
Suna la numarul de telefon 0722.33.58.18
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here